дистанційне навчання 5_Б клас

Доброго ранку!31.03.2021.Тема нашого уроку. Розвиток мовлення. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму.

Ще раніше я давала цей текст для підготовки. Отже, навчіться переказувати текст усно, зніміть відео, як ви переказуєте текст, надішліть мені у вайбері або зателефонуйте і розкажіть текст переказу у вайбері завтра з 12.00 по13.00. Відео можна надсилати до вечора четверга 21.00.

  1. Прочитайте текст.

Могутній патріарх лісів

У багатьох українських народних піснях дуб постає як символ незламної сили, могутності та непереможного довголіття. Чому?

А ось послухайте.

Дуби й дійсно живуть надзвичайно довго. Серед них є справжні патріархи, дуби-довгожителі, яким буває понад тисячу років!

Ще в силу давнину люди поклонялися дубові, вірячи в його чудодійну силу. Слов’яни вважали дуб священним деревом. Під цими велетнями вони приносили жертви богам, справляли релігійні обряди. Предки наші навіть грізного бога Перуна вирізьблювали з дубових колод.

Знайдено незаперечні докази того, що люди ще понад п’ять тисяч років тому розтирали жолуді на борошно і випікали з нього хліб.

Обожнювання дуба, очевидно, зумовлено його довговічністю, надзвичайною міцністю деревини. Так, славнозвісний Хортицький дуб прожив майже дві тисячі років, а на Рівненщині нині росте тисячотрьохсотлітній красень.

Традиційно на відзнаку народження хлопчика садили молоденький дубок.

Шанують дуб і в наші дні. Насаджуються молоді діброви, гаї. Старі дуби охороняються законом як найцінніші пам’ятники природи.

(145 сл.)                                                                   (За С. Івченком)

Словникова робота.

  • Ø Діброва, и, ж. Листяний ліс на родючих грунтах, у якому переважає дуб, дубняк і дубник.
  • Ø Довголіття, я, с. Тривале життя.
  • Ø Дуб, а, ч. 1. Багаторічне листяне дерево з міцною деревиною та плодами – жолудями; дубець, дубок, дубище, дубчик, дубчак.
  • Ø Гай, гаю, ч. невеликий, переважно листяний ліс, лісок, лісочок, байрак (у балці), гайок.
  • Ø Патріарх, а, ч. 1. Глава роду за родового ладу; голова. 2. Перен. Найстарша, найбільш поважна людина в якому-небудь колективі.
  • Ø Священний. 3. Який глибоко шанують; дорогий; заповітний.
  • Ø Символ, у, ч. 1. Умовне позначення якогось предмета, поняттят або явища, розпізнавальний знак.

    Завдання 1. Усно перекажіть текст своїми словами.

    Завдання 2. Додайте до переказу та запишіть 2-3 речення про необхідність берегти природу.






         Доброго ранку!29.03.2021р.  

УРОК . Узагальнювальне слово в реченні з однорідними членами. Двокрапка при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами

Розгорніть підручник, стор.198-199.Уважно прочитайте теоретичний матеріал.Давайте спробуємо виконати наступні завдання.

— Нині вчені, лікарі дедалі більше доходять висновку, що краще більше приділяти увагу профілактиці захворювань, ніж потім лікувати хвороби. Один із найдієвіших засобів профілактики — дотримання здорового способу життя. Про це говоритимемо потягом уроку, вивчаючи мовну тему.

— Продовжте речення. Поясніть розділові знаки.

1. Я знаю такі корисні продукти: ... (овочі, фрукти, молоко й молочні продукти, риба, дієтичне м’ясо, яйця).

2. Уважаю, що шкідливими для дітей є продукти: ... (солодкі газовані напої, чіпси, сухарики, лапша «Мівіна», цукерки, тістечка, вулична їжа та їжа швидкого приготування).

3. Здоровий спосіб життя містить елементи: ... (чергування роботи та відпочинку, здорове харчування, фізична активність, достатня тривалість сну, відсутність шкідливих звичок, уміння запобігати стресам та долати їхні негативні наслідки).

3. Робота з текстом

— Прочитайте текст, доповніть його. Знайдіть речення з вивченими пунктограмами та поясніть їх.

Харчування — неодмінна умова вашого життя. Без їжі людина не може жити. З їжею ми отримуємо поживні речовини. Вони необхідні для роботи наших органів: мозку, серця, легень, м’язів. Від того, яку їжу ви вживаєте, залежить ваше здоров’я. Отже, щоб бути здоровими, потрібно правильно харчуватися.

Вітаміни сприяють росту, допомагають зберігати зір. Вони потрібні для розумової та фізичної праці, поліпшення травлення. Також запобігають простуді, поліпшують кровообіг. У моркві, маслі, сирі, яйцях, печінці, помідорах, зеленій цибулі, гарбузі, риб’ячому жирі — у таких продуктах живуть вітаміни.

Для гарної роботи мозку обов’язково слід включати в щоденний раціон харчування корисні продукти. Рибу, яйця, м’ясо, сир, молоко, банани і морепродукти — ці продукти природа збагатила корисними мікроелементами.

(З журналу)

4. Виконання тестів

1. Зазначте, де саме потрібно поставити двокрапку в поданому реченні: «І на тім рушникові оживе все знайоме до болю і дитинство, й розлука, й твоя материнська любов» (А. Малишко).

А Після слова рушникові;

Б після слова оживе;

В після слова болю;

Г після слова все.

2. Зазначте узагальнювальне слово в поданому реченні: «Заснув, знечувся й коли, і снилися красиві коні: сірі, гніді, вороні» (В. Симоненко).

А Коні;

Б знечувся;

В коли;

Г снилися.

3. У реченні «Серед садочка на клумбах цвітуть різні-різні квіти: і братки, і гвоздики, і флокси, і резеда» (Остап Вишня) однорідні члени та узагальнювальне слово є:

А підметами;

Б присудками;

В додатками;

Г обставинами.

Ключ: 1 — В, 2 — А, 3 — А.

IV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: у робочому зошиті виконайте вправу 464.Вивчіть правила.Виконайте тест.тест узагальнювальне слово в реченнях з однорідними членами

 Тест складений за матеріалом параграфа підручника.Тест виконати до 20.00 вівторка 30.03.Успіхів!






Доброго ранку! 31.03.2021.Тема нашого уроку.Розвиток зв'язного мовлення. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму.

Я раніше вже давала текст переказу для підготовки. Давайте пригадаємо..Навчіться переказувати текст, зніміть відео свого переказу, надішліть мені у вайбері або розкажіть мені у вайбері переказ завтра з 12.00 по 13.00.






   Доброго ранку! 26.03.2021р. Дякую за виконання завдань, контрольної роботи, написання твору. Молодці!Сьогодні оцінки виставлю в журнал.


Тема уроку:  Кома між однорідними членами

1.Спочатку опрацюємо матеріал за підручником.

2. Повторення правил уживання розділових знаків при однорідних членах речення

Розгляньте схеми,кружечками позначені однорідні члени. Запамятайте.

1. О, О, О, О.

2. і О, і О, і О.

3. О та О, О та О.

4.О і О, О.

 

ІІІ. ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ ТА НАВИЧОК.Працюйте в робочому зошиті.

1. Виконання вправ

— Складіть невелике висловлювання про пісню, використавши в ролі однорідних членів речення подані слова.

Колядки, щедрівки, колискові; мелодійна, задушевна, прониклива; ніжно, лірично, чудово; любов, повага, радість, страждання, жартівливість.

— Запишіть, поставивши розділові знаки при однорідних членах та розподіливши речення (можна усно) за групами: а) однорідні підмети; б) однорідні присудки; в) однорідні означення; г) однорідні додатки; д) однорідні обставини.

1) «Галю, серденько моє,

Чи підеш ти за мене?»

«Стидкий, бридкий, не люблю

І за тебе не піду!»

2) Ой я хлопців не любила,

Тільки Петра та Данила,

Грицька, Федька та Івана,

Марка, Стецька та Романа.

3) Що на полі, на пісочку,

Без роси на сонці...

Тяжко жити без милого

І в своїй сторонці!

4) Воркує, щебече,

Немов соловейко,

І так мені любо,

Бабусю, рідненька.

5) Очеретом качки гнала,

Спотикнулась та й упала.

6) Іди, іди, Якове, з хати,

Бо на печі батько та мати...

— Відновіть прислів’я. Назвіть однорідні члени речення.

Куди ноги...

або сльози ллє.

У ріднім краю і земля найкраща...

і люди найкрасивіші.

Хто на багато весіль поспішає...

буде тобі скрізь добренько.

Щире слово, добре діло...

туди й голова.

Шануй батька і неньку...

душу й серце обігріло.

Відвага або мед п’є...

на жодне не встигне.

IV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.Виконайте тест «Кома між однорідними членами»

тест кома між однорідними членами речення








Доброго ранку!24.03.2021р.У нас сьогодні 2 уроки. Тема уроку №1.Речення з однорідними членами( без сполучників і зі сполучниками а,але, і ).

Давайте уважно прослухаємо відеоурок.



Знайдіть відповідний матеріал у вашому підручнику, уважно прочитайте його.Виконайте тест.

тест однорідні члени речення

Тема уроку №2.Розвиток мовлення. Письмовий твір-роздум у художньому стилі.Виберіть одну з тем і напишіть твір прямо тут  у наданій формі,до 15 речень: 1."Чому необхідно знати історію свого народу", 2. "Чому потрібно знати звичаї свого народу?", 3."Чого не можна купити за гроші?", 4. "Чому потрібно берегти природу?"

Письмовий твір-роздум у художньому стилі

Успіхів Вам!





22.03.2021Доброго вечора!.На середу підготуватися до усного переказу тексту художнього стилю з елементами роздуму.

  1. Прочитайте текст.

Могутній патріарх лісів

У багатьох українських народних піснях дуб постає як символ незламної сили, могутності та непереможного довголіття. Чому?

А ось послухайте.

Дуби й дійсно живуть надзвичайно довго. Серед них є справжні патріархи, дуби-довгожителі, яким буває понад тисячу років!

Ще в силу давнину люди поклонялися дубові, вірячи в його чудодійну силу. Слов’яни вважали дуб священним деревом. Під цими велетнями вони приносили жертви богам, справляли релігійні обряди. Предки наші навіть грізного бога Перуна вирізьблювали з дубових колод.

Знайдено незаперечні докази того, що люди ще понад п’ять тисяч років тому розтирали жолуді на борошно і випікали з нього хліб.

Обожнювання дуба, очевидно, зумовлено його довговічністю, надзвичайною міцністю деревини. Так, славнозвісний Хортицький дуб прожив майже дві тисячі років, а на Рівненщині нині росте тисячотрьохсотлітній красень.

Традиційно на відзнаку народження хлопчика садили молоденький дубок.

Шанують дуб і в наші дні. Насаджуються молоді діброви, гаї. Старі дуби охороняються законом як найцінніші пам’ятники природи.

(145 сл.)                                                                   (За С. Івченком)

Словникова робота.

  • Ø Діброва, и, ж. Листяний ліс на родючих грунтах, у якому переважає дуб, дубняк і дубник.
  • Ø Довголіття, я, с. Тривале життя.
  • Ø Дуб, а, ч. 1. Багаторічне листяне дерево з міцною деревиною та плодами – жолудями; дубець, дубок, дубище, дубчик, дубчак.
  • Ø Гай, гаю, ч. невеликий, переважно листяний ліс, лісок, лісочок, байрак (у балці), гайок.
  • Ø Патріарх, а, ч. 1. Глава роду за родового ладу; голова. 2. Перен. Найстарша, найбільш поважна людина в якому-небудь колективі.
  • Ø Священний. 3. Який глибоко шанують; дорогий; заповітний.
  • Ø Символ, у, ч. 1. Умовне позначення якогось предмета, поняттят або явища, розпізнавальний знак.

    Завдання 1. Усно перекажіть текст своїми словами.

    Завдання 2. Додайте до переказу та запишіть 2-3 речення про необхідність берегти природу.


1Хто ще не виконав тест?

тест головні та другорядні речення

19.03.2021р. Доброго вечора! Сьогодні у нас за планом контрольна робота.Отже, успіхів при виконанні!Любі матусі, дайте можливість дітям працювати самостійно!


контрольна робота




13.03.2021р.Доброго дня! Укр. мова Завдання. Вивчити або повторити теоретичний матеріал про головні та другорядні члени речення. Записати речення та підкреслити всі члени. Ніч широким крилом огорнула степ. Озеро оповив ранковий туман. Розкішні здорові тополі високо шуміли над дахами. 


22.01.2021

Укр.мова. Добрий день, шановні батьки, учні 5 класу.

Давайте виконаємо тестове завдання на тему: Спрощення. Чергування голосних і приголосних звуків.

Тест.Чергування.Спрощення

Тема нашого уроку:Чергування  г,к,х-ж,ч,ш-з,ц,с.

Прослухайте відеоуроки






Виконайте вправу 311, опрацюйте пар. на стор.140.
До зустрічі на уроках!












Цей матеріал вміщений у підручнику пар.25. на стор.128-132.Перечитайте те, що на  синьому фоні.Спробуйте виконати вправу279.
Успіхів вам! Тест на чергування і спрощення буде у п'ятницю/



  18.01.2021 

      Доброго дня, мої любі діти! Сьогодні ми почнемо з виконання тестового завдання за пройденими темами.                                                 

тест уподібнення приголосних

Тема нашого уроку: Вимова і правопис префіксів роз-, без-.

Давайте розгорнемо підручник, пар.23, стор.121. На синьому фоні два правила.

Дзвінкий приголосний з у префіксах роз-, без- перед наступними глухими може оглушуватись і вимовлятися  як с.

Префікси роз-, без- завжди пишемо з літерою з.

Прочитайте кілька разів правила і спробуйте повторити.

Виконайте вправу 252 у робочому зошиті.Відсилати не треба.Зберу зошити і перевірю виконання завдань, коли прийдете до школи.

Успіхів вам!


 5.01.2021р.

Доброго ранку!Закінчується перший тиждень дистанційного навчання.Молодці, хто старається.Але стараються не всі. Тест з української мови виконали 10 учнів з 24.Тес т1 закрито.

2 рази тест не виконувати, за дітей тест не виконувати!

Тема нашого уроку: Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних звуків.Вимова префіксів з-, с-.

Для вивчення цього матеріалу нам треба знати парні дзвінкі та глухі.

Давайте пригадаємо:д-т

                                    б-п

                                     з-с

                                     ж-ш

                                     г-х 

                                     г-к

                                    дз-ц

                                     дж-ч.

У середині і кінці слова дзвінкі приголосні вимовляються дзвінко.Тільки звук г у  словах: легко,вогко,кігті, нігті, дігтяр і похідних від них словах вимовляється як х: лехко, вохко, кіхті, ніхті,діхтяр. Інші дзвінкі приголосні залишаються дзвінкими.

А глухі приголосні перед дзвінкими вимовляються як парні їм дзвінкі.Боротьба-(бородьба),

вокзал-(вогзал).Щоб не помилитись у написанні, треба слово так змінити або дібрати споріднене, щоб після сумнівного приголосного був голосний звук.Тоді приголосний вимовляється виразно:

легко- легенько, нігті-ніготь,боротьба-боротися.У підручнику цей матеріал вміщений на стор.117.

За цим правилом виконайте вправу 242.

2.стор.119.за підручником.Шиплячі приголосні (ж)(ш)(ч)(дж) перед свистячими(з) (с)(ц) (дз) як твердими , так і м'якими, змінюються у вимові на відповідні їм свистячі. Розгляньте 

  приклади у підручнику,запишіть їх у зошит(стор.119).вик. вправу 245.

3.Префікс з-    переходить у с-перед приголосними "Кафе ""Птах"-к, ф,п, т,х.

Сформувати, сколотити, спекти, стиснути, схотіти. В інших випадках пишеться з- .

Зцементувати,зчепити, зчавити,зшити.

Завчіть основні положення параграфу.Тест  за цим матеріалом буде в понеділок.

Успіхів вам!


 
























   13.01.2021р.

Доброго ранку, учні 5-Б класу, турботливі матусі! Вітаю зі святом! Давайте швиденько попрацюємо, бо діточкам треба ще піти пощедрувати.

Спробуємо заробити гарні оцінки, виконавши тестові завдання.Виконуємо у комп''ютері, нажимаємо на правильну, на вашу думку, відповідь.

.Наведіть мишкою на "Тестові завдання", а потім на ссилку- вони відкриються.Виконуйте.

Запам'ятайте свою оцінку.





Тема нашого уроку сьогодні:Орфографічна помилка (практично), її умовне позначення.

Отже. як ви вже знаєте, допущену в написанні слова помилку називають орфографічною.
Ця помилка позначається на полях галочкою при написанні диктантів, творів або вправ.
Складіть і запишіть  невеличкий твір ( можна скласти віршик) на тему : "Новорічна Шостка".Виконувати у робочому зошиті.
Успіхів вам!





Доброго    ранку,  мої учні! Доброго ранку, шановні батьки!
З новорічними  святами Вас!
 Бережіть себе і будьте здорові, а дистанційне навчання ми переживем.
Успіхів усім! 
Отже, починаємо. Відпускаємо любих матусь займатися хатніми справами, а дітки уважно читатимуть і виконуватимуть самостійно завдання.
Тема уроку: Орфографічний словник. Орфограма.( Повторення)
Отже, давайте спробуємо дати відповіді на такі питання:
1.Що вивчає орфографія?
2.Що називається орфограмою?
3.Які орфограми буквені і які небуквені?
4.Що таке орфографічне правило?
5.Яку помилку називають орфографічною?
Пригадали? А тепер перевірте себе. Розгорніть підручник української мови. На стор.111 , параграф 21 розміщений           цей матеріал. Уважно прочитайте, спробуйте ще раз дати відповіді на поставлені запитання.
За яким словником можна перевірити правильність написання слова? За орфографічним!
До вашої уваги відеоурок.Зверніть увагу на фонетичний розбір слів.


Виконайте завдання у робочому зошиті.
Вставити пропущені літери у словах: пр...мін...я, пер...жива...мо, готуєт...ся, д...сяток, проч...тати, пр...красний, пр...добрий, пр...рва, пр...звисько, пр...горілий, пр..в'ялений, над...шлемо, комп...тер.







Немає коментарів:

Дописати коментар